The Cnam Executive MBA experience is transformative and unforgettable: from its challenging and stimulating coursework, to its study trips in France, Europe and USA, conferences as well as guest speakers and business games.
The Cnam MBA is not just about attending classes; sterile lecturing is not our approach. It's about fulfilling your calling. Our primary objective at Cnam MBA is to help you define your project and reach your potential to the fullest, so that you can pursue your career aspirations with confidence. The Cnam MBA is to help you acquiring or consolidating fundamental and practical knowledge in all the management fields as well as understanding and anticipating the major stakes of the complex and changing business environment.
We provide coaching, constant challenges and numerous opportunities for both personal and professional growth. This is what inspires us. This is our
CREDO.
- CREATE your personal development plan
- REACH new professional horizons
- ENGAGE in enriching interactions
- DEVELOP valuable best practices
- OWN your learning
-------
- Analyser le contexte politique, économique, social, technologique, environnemental et légal
- Déterminer les opportunités de création ou de développement entrepreneurial
- Définir l'identité de l'entreprise, ses valeurs, la vision et l'ambition stratégique
- Développer une analyse stratégique de l'entreprise
- Définir les moyens à mettre en oeuvre pour atteindre les objectifs stratégiques
- Proposer des évolutions et piloter le changement
- Définir et organiser un projet
- Organiser et planifier les opérations
- Développer une politique qualité
- Veiller à l'adéquation et à la performance des SI
- Superviser la mise en oeuvre
- Diagnostiquer la situation financière de l'entreprise et celle de son environnement
- Garantir les moyens du développement et allouer les ressources
- Analyser le marché
- Penser l'innovation
- Choisir le positionnement marketing
- Etablir, implémenter et suivre un plan marketing.
- Contribuer à la définition de la politique de ressources humaines
- Manager les personnes et les équipes
- Gérer les conflits
- Gérer les enjeux culturels et éthiques du management des hommes et des organisations