Managing the Fashion Environment

Public Concerné

  • Bachelor's Degree holder or equivalent
  • 3 years of professional experience
  • Proficiency in English: (TOEFL IBT 90 or IELTS: 6.5 or TOEIC 800) 
  • This module is in the MBA study track: Fashion Management

Objectifs pédagogiques

  • To provide a background and understanding of management/challenges of the Fashion and Creativity industry, linked to innovation
  • To identify and analyse management strategies
  • To assess and understand trends

Contenu de la formation

This module analyses the specificities of the international fashion market such as:
  • Fashion and Space: a specific workshop to illustrate the links between a brand and it's retail space, including images and communication
  • The brand  heritage: memory as a creative process (en attente d'une phrase rédigée  par l'intervenant)
  • Marketing Strategies (based on Fashion Cases) to highlight the Marketing specificities in Fashion companies.  

Description des modalités de validation

  • Contrôle continu
  • Projet(s)

Prévisions d'ouverture

Groupe Semestre Modalité État d'ouverture Date du premier cours Lieux
USII17 Managing the Fashion Environment 3 Cours de Jour - - - -

Voir les dates et horaires, les lieux d'enseignement et les modes d'inscription sur les sites internet des centres régionaux qui proposent cette formation

    Code : USII17
    3
    crédits
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