Fashion Product Strategy

Public Concerné

  • Bachelor's Degree holder or equivalent
  • 3 years of professional experience
  • Proficiency in English: (TOEFL IBT 90 or IELTS: 6.5 or TOEIC 800) 
  • This module is in the MBA study track: Fashion Management

Objectifs pédagogiques

  • To provide a background and understanding of management/challenges of the Fashion and Creativity industry, linked to innovation
  • To identify and analyse management strategies
  • To assess and understand trends

Contenu de la formation

This module uses sharp examples illustrating  how to estimate a brand identity:  methods and tools to highlight the aesthetic and economic issues. A focus on Design Management  will analyse the relation of aesthetics and creation in the product success

Description des modalités de validation

  • Contrôle continu
  • Projet(s)

Prévisions d'ouverture

Groupe Semestre Modalité État d'ouverture Date du premier cours Lieux
USII15 Fashion Product Strategy 3 Cours de Jour - - - -

Voir les dates et horaires, les lieux d'enseignement et les modes d'inscription sur les sites internet des centres régionaux qui proposent cette formation

    Code : USII15
    3
    crédits
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